SKIN REJUVENATION

På NEW CLINIC utför vi olika behandlingar med IPL såsom skin rejuvenation, hårborttagning, reducering av kärl, behandling mot rodnad och rosacea. Alla behandlingar utförs alltid av legitimerade sjuksköterskor med lång erfarenhet.

Skin Rejuvenation
Skin Rejuvenation  – hudföryngring – är en mycket populär IPL behandlingar som föryngrar och stramar upp huden. Hudstrukturen förbättras, fina linjer reduceras eller försvinner helt, och huden får en klar och jämn lyster.
Vi kan bland annat behandla ansikte, hals, dekolletage händer. Oftast krävs en kur på 3-4 behandlingar och många upplever att fina linjer försvinner helt efter komplett kur

Hårborttagning
Oönskad hårväxt behandlas effektivt, smärtfritt och snabbt med IPL. Behandligen är populär bland både män och kvinnor. Oavsett behandlingsområde hjälper vi dig till en enklare tillvaro.

Med ett munstycke leds ljuset ned av pigmentet i hårsäcken och omvandlas till värme som förstör hårsäcken. Det kan sticka till något men upplevs av många att det inte smärtar. Det lilla anlaget av strå som sitter kvar i hårsäcken lossnar efter ett par veckor.

Kärl
Synliga och genererande blodkärl orsakas av många olika faktorer som exempelvis överdriven solning, hudsjukdomen rosacea eller graviditet. IPL fungerar bäst på små missprydande blodkärl som finns i ansiktet och samtidigt får du en bättre struktur i huden.

Rodnad
Många blir lätt röda i ansiktet av yttre påfrestningar som exempelvis värme och kyla. Det kan vara jobbigt att behöva täcka ansiktet med smink för att täcka rodnanden. Med IPL kan man reducera de fina kärlen i ansiktet, på så sätt att inte lika många kärl fylls med blod vilket leder till att man kan se mindre röd ut i ansiktet.

Rosacea
Rosacea som är en kronisk sjukdom går inte att få bort helt, men genom att behandla med IPL kan man se till att sjukdomen inte blossar upp och man kan hålla den i styr. När man behandlingar rosacea med IPL så minskar de ytliga blodkärlen och hudrodnaden går ner vilket kan ofta göra att rosacea blir mindre aktivt.

Om IPL
IPL står för ”Intense Pulse Light”. Tekniken är säker och många upplever väldigt lite smärta. IPL används för olika hudtyper, och eftersom den har en lägre styrka minimerar man risken för pigmentförändringar och brännskador samtidigt som man uppnår bättre resultat.

IPL Behandlingar

• Skin rejuvenation

• Hårborttagning

• Kärl/Rodnad/Rosacea