IPL (intensivt pulserat ljus)

IPL Behandlar hårborttagning, kärl, rodnad, och pigmenteringar. På New Clinic utför vi olika behandlingar med IPL såsom skin rejuvenation, hårborttagning, reducering av kärl, behandling mot rodnad och rosacea. Läs om de olika behandlingar nedan.

Skinrejuvenation
Skin Rejuvenation – hudföryngring – är en mycket populär IPL behandling som föryngrar och stramar upp huden. Hudstrukturen förbättras, fina linjer reduceras, och huden får en klar och jämn lyster.
Vi kan bland annat behandla ansikte, hals, dekolletage och händer. Oftast krävs en kur på 3-4 behandlingar.

Hårborttagning
Oönskad hårväxt behandlas effektivt och snabbt med IPL. Behandligen är populär bland både män och kvinnor. Oavsett behandlingsområde hjälper vi dig till en enklare tillvaro.
Med ett munstycke leds ljuset ned av pigmentet i hårsäcken och omvandlas till värme som förstör hårsäcken. Det lilla anlaget av strå som sitter kvar i hårsäcken lossnar efter ett par veckor.

Reducering av kärl
Synliga och genererande blodkärl orsakas av många olika faktorer som exempelvis överdriven solning, hudsjukdomen rosacea eller graviditet. IPL fungerar bäst på små missprydande blodkärl som finns i ansiktet och samtidigt får du en bättre struktur i huden.

Rosacea/ rodnad
Många blir lätt röda i ansiktet av yttre påfrestningar som exempelvis värme och kyla. Det kan vara jobbigt att behöva täcka ansiktet med smink för att täcka rodnanden. Med IPL kan man reducera de fina kärlen i ansiktet, på så sätt att inte lika många kärl fylls med blod vilket leder till att man kan se mindre röd ut i ansiktet.

Rosacea som är en kronisk sjukdom går inte att få bort helt, men genom att behandla med IPL kan man se till att sjukdomen inte blossar upp och man kan hålla den i styr. När man behandlar rosacea med IPL så minskar de ytliga blodkärlen och hudrodnaden går ner vilket ofta kan göra att rosacea blir mindre aktivt.

Läs mer om priser för IPL behandlingar här

Inte vara solbränd alls eller använt brun utan sol

Du får inte behandlas om du tar mediciner som ökar ljuskänsligheten, t ex tetracyklinpreparat

Unvika sol och solarium de första veckorna efter behandling