PRX-T33

PRX- T33 är en nålfri hudvårdsbehandling som bidrar till cellförnyelse samt stimulerar hudens egna tillväxtfaktorer.

PRX-T33
PRX-T33 är den nya generationens TCA-behandling (kraftfull kemisk peeling) för alla olika hudtyper och åldrar. Det unika är att den inte orsakar ”frosting”, och kan användas under alla årstider utan att orsaka ljuskänslighet. Behandlingen är även näst intill smärtfri och orsakar minimal fjällning.
Behandlingen är ”snällare” än traditionell TCA peeling och anledningen till det är den unika patenterade formuleringen bestående av en kombination av TCA, väteperoxid samt kojicsyra.
Dessa aktiva ingredienser interagerar in i huden på cellulär nivå och bidrar till cellförnyelse samt stimulerar hudens egna tillväxtfaktorer vilket förbättrar huden både direkt och på sikt.

När används PRX-T33
PRX-T33 används både på ansikte och kropp för att motverka och reducera:
Rynkor och linjer
Pigmenteringar/ solfläckar
Torr hud
Förlorad elasticitet
Melasma
Åldrad hud
Ärrbildningar
Bristningar

Går att kombinera
PRX-T33 är dessutom möjlig att kombinera med en rad estetiska teknologier som bl.a.
Injektionsbehandlingar
Dermapen
Trådning (Threads)
Post-operativt
PRX-T33 är klassad som en medicintekniskt produkt och är CE-märkt med internationellt patent.

Läs mer om priser för PRX behandling här

Inte vara gravid eller amma.

Ingen pågående infektion eller herpes.

Gott allmäntillstånd.

Ingen massage, ansiktsbehandling eller bastu ett par dagar efter behandlingen.

God hygien närmsta timmarna.

Inga hudvårdsprodukter eller dylikt 3 timmar efter behandlingen.