NEW BODY

En kombinationsbehandling för utvalda områden som omfattar både Cryo 21 behandlingar
i kombination med Sunekos Cell behandlingar.

New Body
För att jobba på celluliter och uppstramning på kroppen har vi två olika behandlingsalternativ, Cryo 21 och Sunekos. Vad som  passar i just ditt fall bedömmer vi på en konsultation. Vi har även sett att vissa får extra bra resultat genom att kombinera de två olika metoderna. Denna kombination kallar vi för NEW body och omfattar 6 st Cryo21 behandlingar och sedan 3 st Sunekos Cell behandlingar.

Sunekos body & cell
Sunekos är en effektiv behandling för kroppen som passar alla som vill förbättra celluliter (Sunekos Cell) och elasticitet (Sunekos Body). Behandlingen passar på områden såsom lår, mage och stuss.

Sunekos är en injektionsbehandling som har en unik formula som genom omfattande studier visat sig stimulera fibroblasterna i dermis som i sin tur reproducerar kollagen och elastin som är två viktiga komponenter för hudens cellförnyelse.

Varje behandling tar ca 30 minuter. Beroende på vilket område du behandlar så utför man en kur på ca 3-4 behandlingar med 2-4 veckors mellanrum.

Om Cryo 21 behandling
Kryobehandling med Cryo 21 är en smärtfri metod som ger omedelbar och permanent effekt. Metoden fungerar på alla områden på kroppen och behandlingen minskar effektivt fett och reducerar celluliter, stramar upp huden och tar bort överflödig vätska. Behandlingen har inga biverkningar och med metoden kan du behandla följande:

• Fettreducering
• Uppstramning
• Cellulitreducering

Vad är Cryo?
Cryo 21 skapar en termisk chock genom att temperaturen i fettcellerna reduceras. Denna process kallas apoptosis och leder till att fettcellerna dör. Vår kryometod är revolutionerande och helt olik andra metoder då kylsonden förflyttas manuellt på områden som man vill behandla.
Studier visar att när man tillför kyla till vitt fett så ökar tillväxten av blodkärl vilket leder till att det vita fettet omvandlas till brunt fett, vilket är lättare för kroppen att förbränna. Kylbehandling (kryoterapi) är FDA/CE-godkänt.

För full effekt rekommenderas en kur på 6 behandlingar med 1-2 veckors mellanrum.

Se priser här

• De flesta som gör en injektionsbehandling får inga biverkningar men en liten svullnad är helt normalt samt lite ömt i området ett tag efter.Blåmärken förekommer men brukar gå att dölja med smink.Viktigt att du kontaktar din behandlare om du upplever en ökad smärta eller något inte känns bra efter din behandling. Vi finns här för dig.

Bra att tänka på före och efter:

Före:
    Inte vara gravid eller ammaIngen pågående infektion, herpes eller tandinfektionUndvik Omega 3, antiinflammatoriska läkemedel (ipren, voltaren, naproxen) Acetylsalicyra (treo, magnecyl) trombyl eller andra blodförtunnande läkemedel nära dagar innan behandling för att minska risken för blåmärken.Gott allmäntillståndVid pågående cellgiftsbehandling eller annan medicinsk behandling fråga din behandlande läkare innan.

Efter:

Tveka inte att höra av dig om du är orolig eller något inte känns bra

• De allra flesta som har fått en injektionsbehandling får inga biverkningar.

Man skall inte göra en injektionsbehandling om du är gravid, ammar eller har en neurologisk sjukdom med nedsatt muskelkraft som till exempel Myastenia Gravis.