SKLEROTERAPI

Borttagning av ådernät, kärlbristningar och åderspindlar

Skleroterapi
Borttagning av ådernät, kärlbristningar och åderspindlar är ett relativt vanligt ingrepp. Ådernät är röda eller blåfärgade och ligger i hudens yttersta lager. De är ofta spindelliknande och mindre än 3 mm breda.
De är enkla att behandla med injektionsbehandling där man injicerar ett medel som får kärlen att skrumpna och försvinna.
1-3 behandlingar rekommenderas.
Se priser här

Vilka ådernät kan man behandla?
Vi behandlar endas små fina ådernät, kärlbristningar och åderspindlar på benen dock ej i knäveck eller under fotknöl.

Se priser på Skleroterapi behandlingar här

Ingen historik av blodpropp eller koagulationsrubbning

Undvik Omega 3, antiinflammatoriska läkemedel (ipren, voltaren, naproxen) Acetylsalicyra (treo, magnecyl) trombyl eller andra blodförtunnande läkemedel nära dagar innan behandling för att minska risken för blåmärken.

Inte träna på 4-5 dagar

Ingen massage, ansiktsbehandling eller bastu 4-5 dagar efter behandlingen

Reaktionen i kärlen ger en viss svullnad och rodnad de första dagarna som sedan gradvis försvinner

• De allra flesta som har fått en behandling med skleroterapi får inga biverkningar.

Man skall inte göra en behandling om du är gravid eller ammar.

• Text här